20.2.13

Tutorijal: Torta u obliku patike



















Pravljenje torte u obliku patike je za mene bio veliki izazov. Da mi je neko tražio da napravim ovakvu tortu, verovatno bi istog trenutka to odbila. Kada sam se ponudila da je napravim za jedan 18. rođendan i sama sam pomislila da nisam normalna i da mi to nikada neće uspeti. Ali sve se može kad se hoće. Odštampala sam sliku patike, zalepila je na zid, i počela.
Da bi torta bila stabilna i čvrsta potrebno je napraviti deblji patišpanj. Za ovu tortu sam ispekla patišpanj od limuna (jedan patišpanj u onom plehu što staje ceo u rernu, nisam sigurna koje su mu dimenzije, i još jedan u manjem plehu, mada veličina patišpanja zavisi od veličine patike) i napravila fil od limuna. I fil mora biti gust, gušći od šlaga. Nekom drugom prilikom ću postaviti i recept za tortu od limuna.
Kada se patišpanj sasvim ohladi (možete ga držati u frižideru ili zamrzivaču) vreme je da se seče. Od kartona ili papira napravite šablon đona i pomoću njega isecite dva „đona“ od patišpanja, a zatim i dva parčeta patišpanja za deo patike oko zgloba. Sada počinje ređanje – patišpanj, fil, patišpanj, fil. U ovom trenutku torta će više ličiti na neke čizme bakandže nego na patiku. Tortu opet treba držati u frižideru nekoliko sati da se lepo stegne, a zatim je nožem oblikovati dok ne dobijete željeni oblik.
Ako ste negde previše torte isekli, ili ako morate da popunite neke rupe, pomešajte ostatke patišpanja tj. mrvice sa malo fila i rukom nanesite na željeno mesto. Ovako možete prekriti i celu tortu, kao da radite sa glinom ili plastelinom. Tako će patika biti glatka. Kada ste dobili željeni oblik premažite patiku filom i opet stavite u frižider na nekoliko sati. Da, ovaj proces traje malo duže, ali je jako bitno da se torta dobro stegne pre svakog sledećeg koraka.
Malo me je zabolela glava od svih ovih koraka. Verujem da će vam više pomoći slike nego ovo moje pisanije.

























Kada se patika ohladila vreme je da se prekrije fondanom. Ja sama pravim fondan ali naravno da je lakše kupiti gotov, posebno ako vam treba fondan u boji. Što se crne boje tiče, ja koristim Wiltonovu crnu gel boju - jedino sa njom uspem da dobijem pravu crnu boju.
Fondan razvucite na 4mm debljine i prebacite preko torte. Rukom ili glačerom za fondan pređite preko torte kako bi je poravnali. Kada se torta prekrije prvim slojem fondana vreme je da se obrati pažnja na detalje. To sve zavisi od patike do patike. Dobro pogledajte patiku koju pravite i lepo je izanalizirajte. Ja sam na svojoj imala i ove crne linijice koje sam na kraju iscrtala jestivim markerom. 

Kada sam pravila ovu tortu nisam još uvek imala alat za fondan pa sam za detalje, kao što su šavovi i prorezi na đonu, koristila čačkalice i zadnji deo četkice za bojenje.

Sa kutijom za patike se nisam baš proslavila! Sve je krenulo naopako, fondan nisam dobro zamesila, torta se topila...


Нема коментара:

Постави коментар