24.4.14

Makaroni

Posle duže pauze vraćam se svom zapostavljenom blogu – i to sa novim izgledom i francuskim delikatesom. Propustila sam sve praznike - slave, Novu Godinu, Božić, Dan zaljubljenih, 8. mart, Uskrs...nisam postovala ništa što sam pravila, a bilo je tu svega i svačega. Za welcome back post sam izabrala jednu od najukusnijih poslastica – francuske makarone.



U makarone sam se zaljubila na prvi pogled, a na prvi zalogaj sam znala da će ta ljubav večno da traje. Nikada neću zaboraviti kutiju raznobojnih makarona koju mi je sestra donela iz Pariza. Neko vreme sam ih samo gledala, ne uspevajući da se odlučim od kog ukusa da počnem.

Dugo mi je trebalo da se nakanim da ih sama napravim. Način pripreme je delovao pomalo zastrašujuće. Nisam razumela kako je moguće da recept sa tako malo sastojaka može da bude tako komplikovan.

Prvi makaroni koje sam napravila su bili fantastični. Puna samopouzdanja, pronašla sam nekoliko recepata i rešila da ih napravim za slavu. Ha ha ha, smejala sam se posle sama sebi. To što je izašlo iz rerne nisu bili makaroni. Bili su preukusni, brzo su se pojeli, ali to nisu bili makaroni.



Velike su to muke. Postoje brojni saveti koji će vam pomoći da napravite savršene makarone. Ali i ako ih sve poslušate, velike su šanse da vam ne uspeju.

Sve sam uradila – držala sam jaja na sobnoj temperaturi 24 sata pre upotrebe, pravila sam ih kad nema mnogo vlage u vazduhu, nisam ih previše mešala špatulom, nisam ih premalo mešala špatulom, izlupala sam pleh sa makaronama o čvrstu podlogu, sačekala sam pola sata pre stavljanja u rernu, itd.

I opet nestrpljivo čučim ispred rerne i čekam da dobiju nogice.



Makaroni
(15-20 makarona)

Sastojci
2 belanca
100 g bademovog brašna ili mlevenih badema
100 g šećera u prahu
100 g kristal šećera
1 kašičica ekstrata badema
prstohvat soli
boja za kolače i torte u prahu ili gelu
fil po želji

Priprema
Šećer u prahu i bademovo brašno pomešati i prosejati. Ukoliko niste u prodavnici našli bademovo brašno (a verovatno niste), mikserom za mlevenje oraha ili kafe sameljite blanširane bademe.
U drugu posudu stavite sveže belance i mutite mikserom dok se ne dobije penasta smesa, zatim dodajte kristal šećer i mutite najvećom brzinom. Ukoliko to želite, sada možete dodati prehrambenu boju do željene nijanse. Najbolje je koristiti gel boje ili u prahu.
Dodati smesu badema i prah šećera i mešati špatulom dok se ne dobije glatka smesa.
Masu sipati u poslastičarsku kesu sa okruglim nastavkom prečnika 1 cm. Da bi vam bilo lakše, na papiru za pečenje iscrtajte krugove, da ne biste dobili makarone različitih veličina (kao ja). Prilikom sipanja smese, pravite krugove sa razmakom od 2cm između njih.
Ukoliko želite, možete ih posuti ukrasnim mrvicama.
Tepsiju sa makaronima više puta udariti rukom sa donje strane i lupiti o čvrstu podlogu kako bi izašli mehurići vazduha. Makarone ostaviti da se suše oko pola sata, sat na sobnoj temperaturi.
Zagrejati rernu na 150˚C, i peći makarone 15 minuta.
Pečene makarone ostaviti da se ohlade, pa ih izvaditi iz pleha i filovati po želji.
Makarone možete filovati običnim šlagom, džemom, nutelom... Ja sam ih ovog puta filovala čokoladnim filom, i malo preterala sa količinom.

Čokoladni fil
200 gr slatke pavlake
200 gr čokolade za kuvanje

U šerpici istopiti čokoladu za kuvanje u slatkoj pavlaci. Nakon što se malo ohladi staviti na 15 minuta u frižider, pa umutiti mikserom.


Нема коментара:

Постави коментар